Silnik 2 generacji w Ninebot Max

Wybierając hulajnogę mamy do czynienia z kilkoma firmami i mnóstwem podróbek, a do tego masą modeli, w których możemy przebierać. Często jednak zdarza się tak, że mamy upatrzony jeden model, który już jesteśmy chętni kupić i nagle dowiadujemy się, że ten sam modem ma np: dwa różne silniki – co jest moim zdaniem sporym błędem ze strony producentów.

Skoro dana hulajnoga ma nowy silnik, to powinna posiadać inną nazwę np: Ninebot G30 II Max (II czyli 2 generację silnika), ale nie… obecnie mamy np: Ninebot G30D II Max, który nie zawsze (jak inne Max’y) posiada silnik II generacji. Jak dla mnie jest to spore nieporozumienie.

Ninebot Max – silnik 1 czy 2 generacji

Jak wcześniej wspomniałem, jest spory problem z wyborem silnika, a sprzedawca nie ma obowiązku zamieszczania o tym informacji. W końcu podaje model hulajnogi. Zawsze możemy dopytać sprzedawcy, jaki silnik posiada sprzedawana przez niego hulajnoga elektryczna. Niestety osobiście doświadczyłem niewiedzy sprzedawcy na ten temat.

Dlatego przychodzę z pomocą, abyście mogli podpowiedzieć sprzedawcy oraz sami posiadać informację jak rozpoznać wersję silnika w Ninebot Max.

Numer seryjny na kole, a wersja silnika

Jak się okazuje dowiedzenie się jaką wersję silnika posiada nasza e-hulajnoga, nie jest trudne.

Wystarczy popatrzeć na numer seryjny koła z silnikiem. Jeśli numeru seryjnego nie widać (zdarł się) to jeszcze mamy kod QR.

Pełna nazwa: Silnik 1 generacji / Skrócona nazwa: Gen 1 / Numer seryjny: Zaczyna się od 6…

Pełna nazwa: Silnik 2 generacji / Skrócona nazwa: Gen 2 / Numer seryjny: Zaczyna się od 9…

W moim przypadku jest to silnik 1 generacji. Nie narzekam jak na moją masę, a do chudzinek nie należę.

Silnik Gen1 vs silnik Gen2

Silnik generacji 1:

  • Większe przyspieszenie (większy moment obrotowy)
  • Niżna prędkość maksymalna
  • Maksymalna prędkość silnika 30km/h
  • Maksymalna prędkość ~44km/h po ulepszeniu akumulatora do 48V
  • Wersja lepsza dla podjazdów

Silnik generacji 2:

  • Większa prędkość maksymalna
  • Mniejsze przyspieszenie (mniejszy moment obrotowy)
  • Maksymalna prędkość silnika 35km/h
  • Maksymalna prędkość ~53km/h po ulepszeniu akumulatora do 48V
  • Dłuższy czas szybszej jazdy gdy bateria jest bliżej wyczerpania

To tyle w tym całym zamieszaniu z generacją silnika. To jaka wersja silnika Ci bardziej odpowiada, zostawiam Tobie.

Subskrybuj
Powiadom o
0 komentarzy
Informacje zwrotne w tekście
Wyświetl wszystkie komentarze
0
Nie zapomnij zostawić komentarza!x
Ta strona używa plików cookie w celu usprawnienia i ułatwienia dostępu do serwisu oraz prowadzenia danych statystycznych. Dalsze korzystanie z tej witryny oznacza akceptację tego stanu rzeczy.
Polityka Prywatności    RODO
Kontakt
ROZUMIEM