Przeglądając sieć można spotkać się ze sporym problem pewnego błędu na smartfonach Realme, którego nawet helpdesk nie wie za bardzo jak rozwiązać.
Błąd ten nie spowalnia smartfona i „nie robi” nic złego, lecz informacja o tym błędzie zasłania dolną część ekranu, co jest denerwujące.
Spis treści
„An error occurred: 608. Please contact customer service.”
Mowa właśnie o błędzie:
An error occurred: 608. Please contact customer service.
W tłumaczeniu na Polski brzmi „Wystąpił błąd: 608. Skontaktuj się z obsługą klienta.”

Problem jest o tyle problematyczny, ponieważ widziałem screeny z rozmowy użytkownika z helpdeskiem, który rozkłada ręce.
Jednakże użytkownicy smartfonów Realne sami doszli do pewnych rzeczy, które mogą rozwiązać problem i faktycznie pomaga to w większości przypadków, chociaż niektóre sposoby wydają się „głupie”.
Usuwanie błędu 608 na Realme
W celu pozbycia się komunikatu o błędzie musimy zrobić kilka rzeczy. Poniższe porady są na podstawie moich doświadczeń, które zdobyłem z biegiem czasu oraz dodałem także takie, które są ogólnodostępne w internecie i dzielą się nimi użytkownicy Realme.
Resetowanie ustawień sieci (Wi-Fi, Bluetooth i sieci komórkowej)
Pierwszym sposobem jest zresetowanie ustawień sieci, mam tu na myśli reset ustawień Wi-Fi, bluetooth i sieci komórkowej.
- Ustawienia / Ustawienia systemu / Tworzenie kopii zapasowej i resetowanie / Resetuj telefon / Zresetuj ustawienia sieci.
Czyszczenie danych aplikacji kamery
- Ustawienia / Aplikacje / Menadżer aplikacji / Kamera / Użycie pamięci / Wykasuj dane.
Aktualizacja aplikacji
- Aplikacja Sklep Play / Ikona konta (prawy górny róg) / Zarządzanie aplikacjami i urządzeniami.
W tym miejscu jeśli są dostępne aktualizacje, to je zaktualizuj. Najważniejsze są Android System WebView Dev oraz Usługi Operatora.
Aktualizacja softu smartfona
- Ustawienia / Informacje o urządzeniu / Kliknij logo Realme UI.